Min dag

Ända sedan i torsdags har jag gått och våndats över denna måndag som nu snart är förbi. "Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte" har jag tänkt. Jag visste nämligen vad som väntade mig. ODR-förstärkning på två distrikt. (Alltså, hjälpa till att springa i trappor med två lägg reklam på två olika ställen i stan.) När jag försökte tränga bort ångesten i morse möttes jag istället av regn när jag kom utanför dörren. Jippi.

Men. Sedan kom jag till jobbet och Lasse haffade mig direkt. "Du ska köra 34 istället, Jonna är sjuk." Jag hade kunnat jubla av lycka ska jag säga er! 34 är den rundan i Vinslöv jag kört rätt mycket i sommar (och höst) som endast har fyra lägenhetstrappor och resten villor. En dag i en bil helt enkelt.

Dock måste jag köpa nya skor (ja, jag måste verkligen!) för mina älsklingar är sönder och numera genomblöta (liksom mina fötter varit hela dagen). Dom har funkat sålänge det inte varit regn, men nu funkar det inte längre med en sula som är av på mitten. Synd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0