En söt liten kladdig...

Idag har jag sett en nyfödd kalv! Alldeles kladdig, vinglig och med navelsträngen kvar stod den i hagen och tittade på mig bredvid sin komamma och en annan ko. SÅ FIN! Ringde till mamma och sjöng av glädje: "Jag har sett en nyfödd kalv!" Ibland tror jag att jag borde bo på landet.

Igår hade jag sönder en assiett. Och som ni vet är min servis gjord av glas, så jag hade glas överallt. Precis innan jag skulle duscha innan sängdags tänkte jag vara duktig och bära ut disk från vardagsrummet så jag satte ner fyra skålar med tillhörande skedar i en popcornskål och ovanpå det försökte jag balansera assietten, men det gick inte så bra så KRAS så var det glas ungefär ÖVERALLT. Även i min tå. Började gråta av frustration för jag mådde så dåligt och var så trött och ville bara sova. Hatar livet ibland.

Men så får man det fina kuvertet innehållande ett lönebesked och man älskar livet igen. 12800 kronor dimper ner på mitt konto i morgon. Så efter jobbet ska jag till Systemet och även till ICA och storhandla. Har en FET lista på saker som behövs.

Fatta förresten inte hur studiebidraget INTE kan höjas. ALLA priser höjs, men ens inkomst som student står still. Värdelöst. Är glad att jag jobbar. Älskar att jobba. Det som är bäst är att man verkligen kan koppla av när man kommer hem, man har ingenting som gnager i bakhuvudet som man måste göra.

Hatar att bli taggad på Facebook när man ser mycket oattracktiv ut med världens putmage. Bad for the confidence. Alla bilder man är ful på borde gå upp i rök. Vad man skulle spara lagringsutrymme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0