Redan fredag!

Denna veckan har gått sjukt fort! Tycker iallafall jag. Att det redan är fredag kan jag inte riktigt få in i huvudet. Men glad är jag! Mamma börjar mjukna vad gäller katten (paranteserna är annars emot mitt kattägande) och hon skrev ett sms i morse och frågade när det lilla livet skulle hämtas, hur gammalt det är och sedan avslutade hon med - hör och häpna - "Spännande!" Frågade om hon ville följa med och hämta honom eller henne, men det vet hon inte om hon vill. Hon vill inte mjukna.

Idag gick jag upp tidigt efter att ha drömt om zombies och besatta hundar. Har redan hunnit äta frukost, diska lite och laga mat! Japp, idag blir det lagad mat till middag på jobbet. Det är ovanligt när man heter Petra. Har lagat mat en gång tidigare, annars har jag bara ätit mat jag fått av mamma eller mackor eller fil eller sånt. Orkar lixom inte laga mat. Men idag blir det vegetarisk schnitzel, ris och currysås. Seriöst!

Nu ska jag klä på mig och åka och köpa mat och mjölktillskott till det lilla livet, eftersom det är en övergiven kattunge har den inte växt upp med mamman och får inte all näring den behöver så det måste jag ge den. Och tänk så gosig den är nu när jag är dens mamma :) åh älskar den redan och har bara träffat den i några minuter. Längtar till ikväll! Men kommer nog bli rätt mycket ansvar. Men jag är redo! Måste ta reda på könet...

Trevlig fredag mina små vänner!

Kommentarer
Postat av: plän

åå jag längtar tills jag får träffa den i morgon!! :D

2008-10-10 @ 10:18:40
URL: http://thelifeofelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0