[REC]

Igår bestämde Izza och jag oss för att titta på den spanska skräckfilmen REC. Mina förväntningar var ofattbart höga då jag fått mardrömmar av att titta på trailern. Och filmen var över denna stora förväntan! Den var inte så skitäcklig som jag trodde - jag tömde inte blåsan i brallan - men den var sjukt mycket bättre än vad jag trott i storyn, berättandet och skådespeleriet. Jag blev riktigt rädd några gånger och skrek rakt ut och det är så det ska vara.

Filmen handlar om ett filmteam som ska följa med brandmän på ett vanligt nattskift. När de till slut får ett larm ska de åka och titta till en kvinna som sägs ha skrikit inifrån sin lägenhet. När de kommer fram till huset möts de av poliser och andra boende i trappan. Så plötsligt blir de instängda och satta i karantän utan någon som helst förklaring. Medan stämningen och skräcken stiger blir även kamerarörelserna mer intensiva och man kan inte sitta still. Vi ser allting via filmteamets kamera. SVINBRA. Och slutet alltså, den paniken och spänningen. Wohooo!

SE DEN.




Kommentarer
Postat av: jennifer,

usch nej, den ser för ,läskig ut :/

2008-10-04 @ 14:26:41
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: Angelina

jag blir rädd bara av att läsa om den, fyyy. jag minns hur rädda vi var i min brors lägenhet. aldrig mer!

2008-10-04 @ 14:51:31
URL: http://babybabybird.blogg.se/
Postat av: Emilie

ÅHÅHÅ!

Den seglade upp som en skräckfavorit när jag såg den. Jag svettades som en aerobicsinstruktör i helvetet! Spanska skräckisar - fy fan.

Ha en fin helg Petrisch, vi ses snart! (Jag har rymt till Löderup, men jag kommer hem i mitten av nästa vecka, vi kanske vill hitta på något?)

2008-10-04 @ 19:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0