utmanad, som alla andra

för fem år sedan...
...gick jag i åttan på T4, var snart 15 år och hånglade med varenda kille i stan. jag festade tillsammans med mina vänner och drack rebenshoppen med sprite. min dröm var att bli frisör. några veckor senare var det fest vid finjasjön, starten på många galna sommarkvällar.

för tre år sedan...
...var jag nästan 17 år och sysslade inte med någonting speciellt. det var skola och det var dans, fest ibland och inte så mycket mer. vid närmare eftertanke tror jag att det nästan på dagen var pimps & hoes-fest hos julya. den sjukaste festen jag någonsin varit på. orgie nr 1. alla gick in för temat om man säger så! sommarlovet stod för dörren och även om jag skulle missa hultsfred överlevde jag. det var mitt och martins år och en av dom bästa somrarna på länge.

för ett år sedan...
...väntade studentveckorna med skattjakt, karneval och självklart student och jag hade överlevt den tunga våren tillsammans med carro och alkohol. jag var 19 bast och såg salem al fakir på siesta.

för tre månader sedan...
...var det februari och snö och jag ville inte vara kvar i örebro. allt gick i vågor och jag började tänka på daniel igen.

igår...
...hämtade jag min digitalkamera på maxi, tog en massa bilder och pratade lite med pesetas. ugly betty och desperate housewives var mitt sällskap.

imorgon...
...ska jag fortsätta skriva på min uppsats, längta hem till hässleholm lite mer och kanske gå ut och gå en runda, trots det tråkiga vädret. men troligen inte.

om ett år...
...har jag förhoppningsvis ett jobb och bättre självdisciplin så att jag kan spara pengarna jag tjänar. jag drömmer nog fortfarande om att resa iväg och har kanske planerat in första stoppet på resan.

Kommentarer
Postat av: mulin

Det är kul med sånt här. Man lär känna den som skriver lite mer, känns det som (:

2008-05-14 @ 18:06:03
URL: http://apoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0