trött!

hola!

fan vad jag har packat. typ allt. tomitomt i mitt bo. men det är skönt att röja undan, när jag ändå inte behöver grejerna. enligt mamma ska håkan hellström vara på tv om fem minuter så det ska jag se, efter det ska jag städa. här är jätte dammigt! antar att det är eftersom jag flyttar allt o sådär. så ett tag med snabeldraken blir det.

har städat till pesetas med, och medans hans bur blev rengjord busade vi i soffan. han har verkligen spring i benen! klättrade ut ur sin resebur (som han är i medans den andra städas) hela tiden och ville smita. söt. sedan han fick komma tillbaka i sin riktiga bur har han legat i huset. trodde han hade bojkottat det?

ska läsa två c-uppsatser tills imorron eftermiddag då vi har seminarium som vi ska diskutera dom på. seeeegt. varför gör vi sånt när vi har en egen uppsats att skriva? don't get it. och imorron ska jag skriva min teoridel är det tänkt...

jag och fanny slösade 20 spänn på sommarkrysset igår o ändå vann vi inte 50 000. bajs.

håller på att lyssna in mig på två artister jag tänkt se på siesta men som jag inte redan är så inlyssnad på, dels johnossi som crille tipsat om (har ett par låtar jag gillat jättelänge men aldrig lyssnat igenom mycket material, förrän nu) och så är det moto boy. såg att han skulle spela i örebro igår, så tänkte jag "vad är det för typ, skulle inte han till siesta med?" och det skulle han ju, så jag gick in på hans myspace och gillade vad jag hörde. nu är det bara att fastna.

svt2 har fastnat. alltså bilden har frusit.

fråga: heter det begraven eller begravd?

har ätit en fet greksallad och morotsbrödsmackor, är spymätt.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Begravt. Det där i:et i 'begravit' finns inte. Tänk på ordet 'begraven'. Det går exempelvis inte att säga 'begravin'. Begrav. Begravt. Puss från språkfascisten.

2008-05-18 @ 20:51:44
URL: http://nordfleisch.wordpress.com/
Postat av: Emilie

Intressant att jag såg två helt andra än dem du verkligen skrev. (Jag tror jag håller på att missta förståndet, läste du kaninhistorien?). Det heter i alla fall 'begraven'. Tänk på Död & Begraven. Puss från språkillusionisten.

2008-05-18 @ 20:55:28
URL: http://nordfleisch.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0