maskeraddrömmar och bad på gustavsvik

jag hade en jättekonstig dröm inatt. jag skulle på maskerad och var självklart utklädd till agyness. när jag kom dit träffade jag en tjej som oxå var agyness! hon sa "hej agyness" och jag sa "hej agyness". sedan visste jag inte var jag skulle bli av för hon var så mycket likare än vad jag var! hon hade en exakt likadan outfit som agyness och jag kom i nån vanlig trasa bara. så jobbigt! gick ut en runda för att tänka, och jag vill påminna att detta utspelade sig i hässleholm. helt plötsligt träffade jag den här tjejen. i hässleholm. jätteskumt men trevligt. vi gick tillbaka till maskeraden. hela min klass var där. på maskeraden. i hässleholm. trevligt, tänkte jag och visste att jag måste skaffa en bättre outfit nu! tack och lov, project runway-gänget var där! (säsong 1 som visas på tv3 i repris nu) jag gav dom en tävling, att sy en agynessoutfit till mig. minns att austin gjorde nåt i lila och att det var fint. sen är allt bara luddigt...

undrar om det här har någonting med min och pläns stundande 20-års-maskerad-med-filmtema-fest att göra?

sedan drömde jag en annan konstig dröm. jag var på gustavsvik och skulle bada tillsammans med emilie och vi hade jätteproblem att hitta ett skåp att lägga våra grejor i. när vi väl hittat ett skåp hamnade vi brevid två snygga killar som oxå hade skåpletarproblem. dom fick inte plats med alla sina grejor i ett skåp så deras tröjor fick dom lägga i vårt skåp. sedan upptäckte jag, ve och fasa, att jag glömt fixa bikinilinjen! jag sa det till emilie "fan jag har inte fixat bikinilinjen", "nä jag såg det" sa emilie med ett hånskratt. shit shit shit tänkte jag. sedan stötte jag på en kille med barnvagn som pratade engelsk-skånska. jättekonstigt. han var oxå snygg.

sedan har jag en gigantisk minneslucka tills att jag hör min mobiltelefon ringa (i drömmen alltså) "hello sunshine come into my life" osv. var är min telefon? tänker jag och simmar iväg till en soptunna i vattnet, där det låter som att ljudet kommer ifrån. MEN, det här är ju inte min telefon. svarade iallafall, den kanske har ändrat utseende? för det är ju faktiskt min ringsignal. det var inte till mig. jag sa "jag är och badar och hittade mobilen, vet tyvärr inte var han du söker är men du kan ju prova lite senare" och så stoppade jag tillbaka telefonen i soptunnan och simmade vidare.

sedan skulle jag hem till hässleholm. hela familjen var här men det var bara jag som skulle hem och tänkte "äh jag tar taxi". (när emilie var här frågade hon vad det skulle kosta att åka taxi till simrishamn. 5500, och så skulle hon få rabatt, så typ 5000. det är ju inte så farligt!) så jag hoppade in i taxin, men kom inte längre än till resecentrum för därifrån skulle jag tydligen ta bussen. humpf.

Kommentarer
Postat av: Emilie

2008-05-11 @ 19:21:13
URL: http://nord
Postat av: Emilie

Delen då du simmade vid soptunnan var ju alldeles förfärligt roligt. Och jag hoppas verkligen att min hånskratt lät något sånär som Janes. Gjorde det det? Va? Va?! Puss

2008-05-11 @ 19:23:06
URL: http://nordfleisch.wordpress.com/
Postat av: mulin

Haha, här fick jag svaret :)

2008-05-11 @ 19:24:22
URL: http://apoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0