flytten och sådär.

vid 12:00 kom min far och bror till mig i örebro med det största släpet som går att hyra. jag tänkte "lätt som en plätt, det är ju enormt, allt kommer få plats". heh... blev väldigt orolig ett tag att allt inte skulle få plats, men vi fick lägga möbler och sådant ovanpå varandra och till slut gick det. ingenting blev skadat heller. det enda som gått sönder är sådant jag sabbat idag. exempelvis en lampa och en glödlampa. vid olika tillfällen. först tappade jag glödlampan så tråden gick av, sedan när jag hämtat en ny och skruvat fast i lampan gick lampans ställning eller vad man ska kalla det av. men det funkar iallafall. men alltså, överleva en flytt och sedan falla offer för mig. tråkigt.

iallafall. det tog en timme att packa allt, jävligt effektivt. eftersom termometern visade 20 grader i skuggan och vi befann oss i solen rann svetten. pjuh! efter allt var klart och jag sagt hej då till vivalla många gånger stannade vi på mcd i västhaga (kan ju köra dit via E20:an) och åt. gott. jag blev så pigg att jag var vaken hela bilresan hem, sex timmar. (förutom max tio minuter pga spänningshuvudvärk.) ni som känner mig vet att jag alltid sover, överallt. bil, tåg, you name it. somnar så fort jag sätter mig. men inte igår inte.

klockan åtta var vi hemma. hemma i hässleholm. hemma på floragatan. euro blev glad som ett litet barn när jag kom. fint. lastade ur släpet direkt. fick mat av mamma klockan nio. snällt. ja, sedan plockade jag hit och dit och vid tolv gick jag till slut och duschade, sedan stupade jag i säng.

min hylla är smockfull med grejer. filmer mest. har fått ställa alla mina vhs-band bakom dvd:erna. ser rätt bra ut ändå. mycket böcker har jag med. och tidningar. och skivor. tror media är något för mig va?

färgerna jag har i mitt rum är grönt, turkost och orange. (med mörka möbler.) tycker det är skitnajs. pesetas bur passar in så bra med! blå och orange. naajs. mitt lilla djur. han var rätt desorienterad igår och har knappt rörs sig på hela natten (man ser det tydligt, när han haft aktiva nätter, för då är det sågspån överallt). hoppas han "mår bättre" idag och är sig själv. min lilla plutt. har börjat kalla euro för pesetas med. kocko.

imorron kommer eva-lena (henriks gudmor) och hennes dotter sandra hit för att fira oss! (jag fyller år på tisdag, henrik på torsdag.) det blir grillad fläskfilé med pommes, och tårta till efterrätt. gott!

pappa ska betala min klippning. snällt. (födelsedagspresent.)

hatar folk som inte skriver punkt och komma och sådär. som skriver allt i en mening. typ sms. hej hur är det hoppas att vi ses snart ha det bra kram. även i blogginlägg och kommentarer och sådär. skitjobbigt. språkpolisen i mig kommer fram, och jag är inte så genialisk på språk själv.

hatar även folk som säger "han" istället för "honom". hatar. när min bror lärt sig skillnaden och jag inte var så gammal och sa fel så sa han jämt "HONOM HETER DET!!" jag har blivit likadan. får nästan epeleptiska anfall av frustration. skit jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0