tomt hus

jag har fått en lugn stund för mig själv då alla på tvärgatan gått iväg för att äta påskmiddag. jag var en snabb vända i vattenska och käkade, hälsade på morfar och sådär, men sen kände jag att jag behövde ta tag i pluggandet. bästa tillfället för det är i ett tomt hus. så nu ligger jag o gosar med mimmi, a.k.a dregelkatten och läser ur den där engelska boken. remapping world cinema? nackdelen med att här är så tyst är att jag nästan somnar.

har även fått order att inte släppa in kenta och roland om dom kommer hit. haha. rätt skönt att slippa dom, eller iallafall kenta. dyngfull igår och när jag gick upp klockan nio idag stod han med en öl i handen. jag vet var det slutar. roland jobbar nog på det oxå. jag är inte släkt med dom.

robban sa att det fanns massa chips. ta gärna. hmm...

och robban färgade håret i morse, mörkt. han frågade om jag ville ha. det ville jag inte. "ombyte förnöjer sa du ju" och ja, det är sant. men just nu gillar jag min blonda kalufs, även om det börjar bli långt i nacken. FÖR långt. blörk.

visste inte att katter snarkade. mimmi gör det. normalt?

har kopplat in en hårddisk med alla astrid lindgrens filmer. synd att jag inte har en extern sådan som jag kan lägga över allt på. får se om jag får det utbränt istället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0