irritation på hög nivå

det finns ju en del att säga om vårt seminarium idag... för det första är jag jävligt irriterad på åsa. när anvisningarna säger 15 minuters muntlig redovisning är det väl 15 minuter som ska gälla? visst kan man dra över lite, men att sitta och snacka i 45 minuter är så jävla ... ja jag hittar inget ord. fanny och jag anpassade oss efter dom 15 minuterna och gjorde vårt arbete hyfsat simpelt och sa flera gånger att inte gå in på det för djupt eftersom det bara skulle vara 15 minuter. när då två grupper snackar bort 45 minuter blir jag jävligt arg. dom har ju då gjort alldeles för djupa analyser, mer arbete - och visar det! det hade väl vi oxå kunnat göra om vi velat. men för i HELVETE. 15 minuter. är det så jävla svårt att förstå? blir jävligt irriterad. mest på åsa. för hon går med på det och hyllar dom för bra arbete. men det är ju så jävla fel av dom! och av åsa. FAN vad arg jag är.

dessutom hade vi lektion i fyra timmar, vi var åtta gupper. 15 minuter per grupp hade gett oss två timmars redovisning. vi hade 4½. vi fick alltså hålla över en halvtimme för att vissa jävlar skulle snacka så jävla länge!! efter tre timmar hade fyra grupper pratat. AARRRGGGGHHHHHH!!

för övrigt tyckte jag att fanny och jag var bäst. exakt 15 minuter. relevanta punkter. och jag klarade mig galant, var inte ens nervös! framsteg! tjohooo!

nu är det iallafall slut på denna delen av delkursen så jag är ledig till måndag. ska bara slappa och ta det lugnt och inte tänka på skolan. läsa lite inför föreläsningen på måndag men annars inget. så himla skönt att slippa tänka! dock lär jag väl bli sjuk. brukar hända mig.

har precis ätit mat och gjort två matlådor av resterna. bra. åt med måtta, en ny grej jag ska pröva. inte kränga som ett as varje dag. kommer nog må bättre då.

fick bostadsbidrag idag. ska gå till nya köksredskap.

våren verkar förresten smyga sig på igen. och krokusarna har överlevt bakslaget! hurra! i vivalla är det dock fortfarande vinterlandskap, av någon anledning.

ursäkta mina svordomar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0