Städa

Öööööhhhhh vad jag är MÄTT! Rojdas kebabpizza är verkligen den bästa i Hässleholm! Jättemycket kebabkött och jättemycket sås! Mmmm så gott! Det är bra att man bara orkar en halv oxå, då har man ju en till att se fram emot dagen efter ;) hehe...

Mamma påminde mig nyss att jag lovat att dammsuga. Hurra.

Ska städa på mitt rum oxå. Det behövs. Även om ingen ska komma hit trots allt. Men här är rätt stökigt. Fattar inte hur jag lyckas! När jag städar har jag det fint i några dagar, sedan, som över en natt, ser allt kaosartat ut igen. Hur har ni det med er städning?

Det är värst när jag jobbar, då slänger jag bara allt jag tar mig för på soffan, så blir det liggandes där. Hela helgen va här jättefint. Från i onsdags förra veckan. Men sedan i måndes, nej, då funkar det inte längre.

Jag längtar till helgen. Ser fram emot att bara ligga på soffan och titta på film. Inte göra ett dugg. Tjorven och mysak ska jag ta mig an först. Gillar den så mycket att jag lätt hade kunnat tatuera in "Pumpalens!" någonstans på min kropp.

Eller
"Mamma kan du säga mig en sak? Varför är knapparna där bak när jag är där fram?"

Eller
"Här får du en sed och äta..." följt av  "Jag vill ha min sed! Kom tillbaka till min sed!"

Älskar Saltkråkan.

Kommentarer
Postat av: mulin

Jag har chips och kläder på hela golvet. Och jättemycket disk.



2008-07-19 @ 09:20:38
URL: http://apoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0