En av alla mina hårhistorier

När jag bestämt mig för något vill jag gärna att det ska hända nu, på en gång, gärna igår. Ungefär som nu, när jag har bokat klipp- och färgtid. Jag vill att den dagen ska vara här NU. Vill att en förändring ska ske genast.





En av mina favoritförändringar är när jag skaffade min gröna slinga, höstterminen / vinten i ettan på gymnasiet. Innan dess var jag blond. Men efter ett hemmaförsök att bli av med utväxten var jag gul. Ringde min frisör och bokade en akuttid. Under dagen hade jag hatt i skolan. Sedan sa jag att jag inte ville va blond längre, så blev det såhär. Brunt och grönt.

Den gröna slingan blektes nästan bort efter en vecka, så jag gick tillbaka och fick den ifylld. Sen satt den där, i typ ett år, fast än jag försökte bli av med den. Den tålde allt. Nu är jag rätt glad att den gjorde det. Den var fin.

Kommentarer
Postat av: mulin

Väldigt fint.

2008-07-15 @ 17:20:33
URL: http://apoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0