Böcker och filmer gillas mycket

En laptop är mycket bra ibland. Typ som när magen är körig och man måste besöka toaletten. Och inte vill lämna en msn-konversation eller ett spännande blogginlägg. Skitsmidigt, om jag får dra en liten ordvits á la Pontus.

Eftersom min mage började leva loppan redan i förmiddes blev det såklart inte bättre av att jag åt chili con carne till middag. Men det är ju så gott!

Nu lämnar vi bajset för idag, så kan jag prata om lite andra saker istället. Typ boken jag läser, ni vet redan att det är Den skarpa eggen (av Philip Pullman. Andra delen i trilogin Den mörka materian. Första boken är Guldkompassen. Bla bla bla, ni vet.) Den är så jävla bra iallafall! Henrik säger att det är den bästa av dom tre, och jag vågar nog tro honom eftersom den iallafall är bättre än den första, som ju är jättebra.

Den handlar om Lyra, en liten flicka med en alethiometer. Hon har tagit sig över till en annan värld, en parallell värld till hennes, genom en bro hennes far, Lord Asriel, skapat. I den här andra världen träffar hon en kille som heter Will, som kommer från Oxford i en värld så som vi känner till den. "Vår" värld alltså. Tillsammans tar dom sig emellan olika världar med hjälp av just Den skarpa eggen, en kniv som öppnar fönster mellan dessa världar. Låter det krångligt? Jag vet. Den är iallafall svinbra.

Sedan en annan liten sak. Nästa fredag, den 25e, ska jag och Henrik gå på bio. Vi ska se Batman. Jag har inte sett någon annan Batmanfilm (förutom någon jättegammal, när jag var liten, minns inte) så innan dess ska jag uppdatera mig på det området. Ska bli spännande att se om Heath Ledger är så fantastiskt bra i den som det sägs. Jag betvivlar det dock inte.

Träffade Elin på stan idag med. Hon hade sett Mamma Mia igår. Hon sa att den va bra. Kanske någonting man ska ta och se? Någon som sett den?

Kommentarer
Postat av: mulin

Jag har inte sett Mamma Mia men alla som har gjort det säger att den är skitbra.

2008-07-16 @ 23:38:16
URL: http://apoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0