stockholmsäventyr nummer 3 tillsammans med caroline

okej, det kanske är dags att återberätta stockholm?

vid femtiden i torsdags gick carro o jag av bussen i stockholm. vi styrde våra steg till en restaurang för att äta asiatisk buffé. och när det var färdigt var det bara att ta sig ut till globen. efter ett par turer fram och tillbaka i tunnelbanan där vi kom ifrån varandra var vi till slut framme och hovet välkomnade oss med öppna armar. vi såg e-type i en taxi och sen var det inte mycket mer med det.

eller vänta, rockbjörnen var ju målet, hur kunde jag missa det?

sakta men säkert (med betoning på sakta) fylldes lokalen med människor av alla de sorter. "olas knasbollar" var nära att bli mördade av vår ilska och därför flyttade vi oss från dom. fick mycket bättre plats sen. får vi väl hoppas iallafall.

så inleddes hela kalaset och ja, det är ju bara att gå in på aftonbladet och läsa om det så vet ni ju hur det gick. vi buate lite åt lars winnerbäck och även åt kent. sonja aldén vet vi inte riktigt vad hon gjorde där och miss li var heller ingen favorit. det enda vi gillade var egentligen bara måns, mando diao och simple plan. och fast än the ark vann pris för årets live-akt ger jag det till mando diao. the ark?? VILKET SKÄMT. de pluggar in några meningar och repeterar dom om och om igen, konsert efter konsert. det är ett trick, klart ni faller för det, idioter.

ursäkta, men mando förtjänade det verkligen.

när the poodles och sonja aldén avslutade det hela gick vi och hämtade våra jackor. bäst att hinna med tunnelbanan så fort som möjligt. och väl på t-centralen bytte vi till 11an mot akalla. i kista hoppade vi av, kramade om elin och sen fick vi se hur hon bor! vi pratade alldeles för länge för vi alla visste att sömnen ville vi ha. till slut sa vi iallafall gonatt och sen sov vi hela natten.

iallafall till strax efter sju.

upp och iväg var det. fredag morgon och det doftade löning i luften. eller var det avgaser, jag minns inte riktigt. vid åtta tog vi iallafall tunnelbanan till stan igen. vinkade av elin vid fridhemsplan där hon skulle vidare (TACK FÖR SOVPLATSEN SÖTO) och ja, sedan var det frulle på mcdonalds som väntade.

vid tio, lagom till affärerna öppnade och regnet började dugga, tog vi oss ut i staden. shopping stod på schemat och schemat följdes. en jesper sahlén tittade förbi (om någon minns honom) och min idé om att han är snygg bekräftades. wow. weekday tog emot oss med öppna armar och jag fyndade en stor grå tröja med färgglada droppar. typ. 75% på 600 spänn gjorde att jag kunde köpa den och jag gissar att den kommer bli ett plagg att leva i. nästa köp gjordes på monki. en guldjacka som jag egentligen tyckte var ful på men som jag bara var tvungen att ha eftersom den endast kostade 125 pix (tidigare 500). på kvittona i min plånpok står även ett par skor från urban outfitters med, en bok (1000 filmer för livet) från designtorget och en svart väska från h&m.

vår eftermiddagsfika var lång och gav oss fin utsikt från café panorama. solen tittade fram och gav oss ny energi. vi promenerade vidare och konstaterade att aj, benen gör rätt ont nu. klockan närmade sig två.

vid femtiden (har egentligen ingen tidsuppfattning...) tog vi tunnelbanan till hard rock café. mysigt och underbart gott. proppmätt blev man och att läsken kostade 30 spänn gick inte upp för oss förrän vi satt på bussen hem. ÄSCH, det är inte alltid man är i stockholm. (fast rätt ofta nu för tiden.)

när vi var tillbaka i stan sprang vi in på lagerhaus och sen bar det av hemåt. en sjukt flummig bussresa om singelkort och fikabjudningar och jag vet inte allt gjorde att det gick rätt fort att komma hem. sedan efter en dusch stupade jag i säng. det var något av det bästa på hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0