släkten är stor

ja, nu när mamma är här i örebro kan man ju passa på att träffa lite släkt. ännu mer släkt. mamma har kusiner här, så hennes ena kusin - peter, och hans fru helene, mötte upp oss i centrum igår. sen körde vi till mammas andra kusin - susanne, och hennes man göran. där fann jag två sysslingar - johanna och alexander (vilket mina kusiner oxå heter, skumt). min mormors syster iris var oxå där, vilket var himla roligt, för jag minns inte min mormor så det är väl så nära jag kan komma henne :)
vi hade iallafall riktigt trevligt! dom pratade barndomsminnen och jag lyssnade och försökte hänga med bland alla namn - inte det lättaste då min släkt är helt enorm! det är verkligen sjuk. (när jag var på bröllop i finland 2005 hittade jag ca. en miljon nya släktingar, men ja, dom förökar sig, så att säga...)
jag har kommit fram till att jag har den bästa släkten man kan ha, för även om vi inte träffas ofta, eller som nu, aldrig har träffats förr, så är alla så jävla snälla att jag faktiskt måste ta till svordomar. "petra nu vet du att du ringer så fort det är någonting!" och det föll sig naturligt att krama om iris.
det var en kväll som fick mig att må så bra som aldrig förr.

kanske inte lika bra som när jag fick körkort, men ändå ;)

idag har det varit opponering igen och ja, det är ju som det är - segt. sen for jag, mamma och carro till ikea, ÄNNU EN GÅNG. det blev inhandling av ny tvättkorg (sen den förra trillade sönder), dörrmattor, blommor, en låda - ja, lite sånna grejer.

vill passa på att säga R.I.P lovisa som flyttar tillbaka till skåne imorron. we'll miss you for sure!

nu ska jag förbereda ostbricka som ska avnjutas tillsammans med let's dance och en flaska vitt. ha en trevlig helg allesamman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0