nyårsafton

då var det dags; en resumé av nyårsnatten.

20:22 hoppade emilie och jag på tåget mot helsingborg (egentligen hoppade vi inte, jag vet faktiskt inte varför man skriver så?). vi hamnade bredvid några skitjobba rövhål som faktiskt var dumma i huvet. vi flyttade oss, råkade hamna i en tyst vagn, väsnades ändå. det var ju trots allt nyårsafton. och ingen brydde sig ändå, så whatever.

när klockan närmade sig tio var vi äntligen hos plän och skuggan i deras minimala etta. det var hälsning med handskak och singstar vs. guitarhero. det var vin, jordnötsringar och chips.

till tolvslaget gick vi ner till den lilla parken utanför och tittade på raketer. vi skålade, skrattade och fotade. vi sa "innan vi går ut får vi gå tillbaka upp och supa" och sagt och gjort. tillbaka i lägenheten började festandet på allvar. alla hade ätit sig tjocka och kroppen krävde mer alkohol än vanligt. det hindrade inte mig från att bli skitfull. emilie och jag sprang in i en annan lägenhet, dansade och kastade messmör. i papperskorgen, inte på väggarna eller sådär. (dagen efter fick jag rätt dåligt samvete när ägaren till messmöret tittade på film med oss. förlåt.)

att bestämma sig för att gå ut klockan två på nyårsnatten är kanske inte det smartaste, men det är vad vi gjorde iallafall. tivoli hade såklart fullt och alla andra ställen var vi för små för. skit samma tänkte vi och gick in på max och åt ännu mer. jag körde plän i en kundvagn för hon gick på styltor. nästintill. en david (?) började av okänd anledning hacka på mig som fan. det blev jobbigt efter ett tag fast än det bara var på skoj och jag vägrade följa med hem till honom. så istället drog vi tillbaka till brygg, som det nog kallades. haha. här blir det sjukt dimmigt, men när ämnet aids kom upp dagen efter skrattade alla åt mig. ÅT mig. varför? tänkte jag. vad har jag nu sagt? jag fick berättat för mig att jag inte velat sova på sofforna i allrummet för jag kunde få aids. intressant.

emilie och jag bestämde oss för att ta tåget hem halv sju på morgonen. alla skrattade åt oss. vi somnade och missade tåget.

skuggan väckte oss klockan elva. jag ville sticka en kniv i honom. jag påmindes om nattens sjukliga sms:ande och knullprat. jag blir så jävla grov i munnen när jag är full. tillsammans med emilie är det nog värst av allt. men det var jävligt roligt. trots det förnekar jag mitt beteende.

vi tittade på film, battle royale. den var bra. min mage gjorde ont. jag tog samarin och än en gång skrattades det åt mig. vaddå, jag hade ju ont i magen. det hjälpte dock inte speciellt mycket. jag hatar alkohol, tänkte jag i mitt stilla sinne och koncentrerade mig helhjärtat på filmen istället.

vi beställde pizza klockan två. emilie tog tåget hem, jag var för lat för det. dessutom blev jag sugen på pizza. vi åt, det var gott, faktiskt. samtidigt tittade vi på en annan film, waiting... den var jätte konstig och handlade mest om kukar. seriöst, vad handlade den om, egentligen? vi fnissade iallafall.

halv fem tog jag tåget hem. sov som en stock och vaknade i tyringe. skönt att inte missa hässleholm iallafall. mamma hämtade mig, sen var jag hemma i mitt palats.

en jättebra kväll, verkligen. DET GÖR VI OM YOU GUYS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0