movies

har betat av en och annan film i helgen som jag tänkte dela med mig av. sweeney todd har ni redan hört mina åsikter om så vi går därför vidare till en film jag gillade.

juno
vad den handlar om kan ni läsa överallt så jag går direkt till ett par tankar om den. första tanken är att den verkligen berörde mig, och ordet BRA med stora bokstäver tänds. ellen page, som vi tidigare sett i hard candy gör ett lika genialiskt jobb även denna gången - så bra att hon är oscarsnominerad för bästa kvinnliga huvudroll! aningen napoleon dynamite-anda ligger över henne och det gör det hela ännu bättre.

rear window
den här filmen missade jag i skolan, så därför fick det bli en titt. en alfred hitchcock-rulle från -54 som handlar om - som den svenska titeln avslöjar - ett fönster mot gården. en man som brutit benet och måste sitta inne hela dagarna roar sig med att följa sina grannars liv genom att titta in genom deras fönster. plötsligt misstänker han att ett mord begåtts och om det är sant eller inte är vad vi väntar på att få veta.
helt okej, ingenting jag kommer se igen om jag inte måste pga. skolarbete. lite småspännande och den slutade faktiskt inte som jag väntat mig, ett plus.

high fidelity
inte min favorit men den gick på tv och jag hade ingenting att göra. alla vet vad den handlar om, alla har sin egen uppfattning. plus för jack black och hans skit irriterande roll som barry.

ett par avsnitt grey's har jag hunnit med, och även project runway. härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0