Ett ointressant inlägg om hur mycket jag jobbar

Alltså, alla som är timanställda vet hur det är, man vill jobba så mycket som möjligt och man vill helst inte säga nej. Men idag sa jag nej. Och hon jag pratade med verkade bli sur! "NEHE?!" Som om jag inte fick säga nej. Frågan gällde om jag kunde jobba till 19 ikväll, vilket jag inte kunde utav väldigt många anledningar som jag tänkte dela med mig av.

1. Började jobba 8:00, vill inte jobba 11 timmar.
2. Hade ingen mat med mig, vill inte svälta.
3. Har bokat tvättid klockan 17.
4. Ska dansa 19:30, hade inga danskläder med mig.

Jag är inget supermänniska som klarar allt. Förra veckan sa min mage ifrån med genom att göra ont i fem dagar utan uppehåll. Men så jobbade jag oxå 10 timmar varje dag. Det är inte bra. Egentligen vill jag ta ledigt några dagar, men det blir aldrig så ändå, för så ringer dom och så jobbar jag. Hmm...

Har bara varit ledig under Way Out West sedan jag började den 11 juni. (Alltså två dagar, torsdag och fredag.)

Förutom när jag varit sjuk, vilket jag varit sammanlagt tre dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0