Lugn och ro eller tjo och tjim?

Det bästa jag vet, eller iallafall något av det, är att komma hem från jobbet till ett tomt och tyst hus. Euro gör inte så mycket väsen av sig (förutom när han vaktar) och Pesetas är ju som bekant rätt harmonisk. Men så kommer pappa hem, mitt i mitt fantastiska lugn. Och han väsnas. Han är så högljudd! Antingen pratar han i telefon JÄTTEhögt eller så sätter han på teven och skruvar upp ljudet så att han ska höra när han går runt i hela huset. Och min dörr är öppen. Den brukar vara det när jag är hemma själv. Och jag har inte orkat stänga den. Istället sitter jag här och blir irriterad och får lite ont i öronen av OS-kommentatorernas höga röster.

Så nu hoppas jag allt går vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0