Ett enda stort frågetecken.

Har skrivit i min svarta bok ikväll. Och jag vet att när jag gör det står inte allt rätt till. Det är för mycket tankar som svämmar över helt enkelt. Ena stunden tror man att det är bra, och sedan inte, och sedan igen. Sådant måste jag skriva om. Tankar, känslor, alternativ, situationer, lösningar. Det sistnämnda finns aldrig. Det lämnas tomt, som en tom linje att fylla i senare när jag har svaret.

För just nu vet jag inte.

Jag vet inte vad jag vill eller hur jag vill. Just nu har jag bara en regel att följa. "Fall inte." Jag lyckas nog rätt bra, för jag vet att jag inte vill hamna där. Men jag skulle vilja prata med dig om det. Men går det ens att prata med dig? Jag har nog aldrig försökt. Prata har aldrig varit vårt mål. Och det är just därför. Det är därför jag har min regel. Bland annat.

Kommentarer
Postat av: mulin

Det är i alla fall bättre att skriva av sig än att inte göra någonting alls, då känns det som att man har sagt det till personen i fråga.

2008-08-27 @ 11:41:07
URL: http://apoetry.blogg.se/
Postat av: Nevena

Heey, ska du flytta Petra? Tell me more!

2008-08-27 @ 19:59:12
URL: http://nevena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0