suck...

hade extremt svårt att somna igår! alldeles för mycket tankar som invaderade mitt stackars huvud. vände och vred på mig och somnade nog inte förrän närmre två. då halvsov jag lite oroligt till efter fyra. då somnade jag och sov som en stock till sju. då vaknade jag av panik för att jag skulle gå upp. men det skulle jag ju inte. så jag somnade om och sov tills klockan ringde klockan åtta.

MEN DET BLIR ALLTID SÅHÄR! när jag vet att jag ska upp tidigt sover jag oroligt.

vad jag tänkte skriva om från början var iallafall vakna med the voice, mitt favoritmorgonprogram. nu för en stund sedan sa jacob "vet ni att i skåne säger man inte träskor, där säger man tofflor. DET ÄR JU JÄTTE KONSTIGT! tofflor är mjuka". det är något jag uppmärksammat sedan jag flyttade hit. alla säger tofflor till sina inneskor. för mig är tofflor "träskor". och inneskor är inneskor, sådana där mjuka.

älskar dialekter.

Kommentarer
Postat av: JB

Ha en trevlig piglördag

2008-04-16 @ 08:37:47
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0