okänd katt hemsöker mig

tror kattjävlen är på min balkong igen. studsar runt. den väsnas som fan. det är kolsvart ute och jag vägrar gå fram till fönstret och titta. tänk så är det inte katten lixom. sådant här fantiserar jag om när det är mörkt och tyst. som nu. att någon spanar på mig genom springan som persiennen lämnar eftersom den är för kort.

nu lät det kras. tror katten hoppade ner i burk- och flasksamlingen på balkongen. mitt i allt glassplitter. hoppas den inte skadar sig, även om den borde lära sig en läxa. lämna mig ifred!

nu blev det tyst. undrar om den dog eller om den gett sig av.

Kommentarer
Postat av: mulin

Haha, jag har också en sån där springa mellan persiennen. Jättejobbigt.. Fast jag har å andra sidan ingen balkong så någon skulle behöva en stege om de ville kika in.

Och jag brukar inte heller släppa in någon om jag inte har städat. Men mamma kom liksom bara in eftersom kom in tidigare till stan. Men ja, hon sa att det inte gjorde nåt.. Fast jag blev ju lite illa till mods dock (:

Hoppas att det gick bra med katten och dina burkar.

2008-04-15 @ 23:28:08
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: Leia

haha....här stod det minsann två gräsänder på uteplatsen igår....totalt fel ute:)

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0