mer tv

precis som carro så har jag idag funderat över tv-licensen. fick hem en faktura idag, efter att ha fuskat sedan jag flyttade hemifrån. först ska vi köpa en tv för flera tusen, sedan ska vi dessutom skaffa digitalbox med månadsavgift för att kunna använda tv:n vi köpt. för flera tusen. och ovanpå allt ska vi lägga 2000 spänn till, per år, för att få public service. som jag nästan aldrig tittar på, förutom när det är disney dags eller melodifestivalen. typ. när man dessutom är student kan man väl tycka att den där summan kan strykas? hur funkar det där med tv via internet? krävs tv-avgift för det med?

jag vill inte ha en snigel på ögat.
men jag vill inte betala mer heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0