ett riktigt gnällinlägg. och ännu en hyllning till hanna fridén. och även några boktips.

man kanske ska utbilda sig till massör?

har tagit ett bad, var tvungen att värma upp mig lite. spänningarna i nacken släppte lite med, men är fortfarande stenhård - alltså i behov av massage!

ska snart ha mens med så mitt ansikte har blivit attackerat av finnar som vanligt. öööhh ibland hatar jag att vara 19. för det kommer väl inte hända en gång i månaden hela livet? alltså, finngrejen. och hela livet är väl att överdriva, så länge jag inte dör innan jag hamnar i klimakteriet. äh, det blev nog för personligt? kanske bara okej för hanna fridén att skriva sånt? om bajs och mens, och hur hon upptäckte att mensen kommit när hon blev blodig på fingrarna efter att ha kliat sig i könshåret.

behöver jag ens förklara varför jag gillar henne?

(hon skriver om annat med. mycket om skönhetsideal och sånt. tycker hon har väldigt bra åsikter om mycket. bajset är bara roligt. ett plus lixom.)

varför är det aldrig något bra på tv när man för en gångs skull kan sitta uppe och titta? jag längtar till torsdag. då är det so you think you can dance, i sanningens ögonblick och DIRTY SEXY MONEY. fan vad jag älskar det. förstår ni hur svårt det är att låta bli att ladda ner? men jag känner att jag måste ha någon serie att följa "på riktigt".

har sjuuuukt ont i ryggen! känner mig spänd där lotta klämde på mig. detta är ett riktigt gnällinlägg. min hals gör ont, min nacke gör ont, min rygg gör ont och ovanpå allt har jag finnar i hela huvet. dessutom vet jag inte om mitt PM är bra nog och fan, nu slog det mig att jag glömde hämta hemtentan idag. den har jag oxå ångest för. men jag vet ju att det gick bra på tillsammans-grejen och den gav ju oxå poäng. men vafan. man vet aldrig.

ska nog gå och lägga mig, och läsa en hittills mindre bra bok än den jag snackat om nu ett tag. läste nämligen ut den braiga på tåget upp igår. (den oskyldige av harlan coben). den var väldigt tvistig och jag gillar tvistar, fast det blev nästan lite många i slutet. det har en tendens att bli det. men fan vad bra den var ändå. svinspännande. jag litar jämt på min pappas boksmak. nu läser jag liza marklunds nobel-nånting. minns inte ens namnet, och orkar inte gå in i sovrummet och hämta den, ska ju dit snart ändå så... har bara läst något kapitel så jag kan väl inte säga något än men har tröttnat lite på den där annika bengtsson. ändrar mig nog snart.


andra boktips:

serien georgia nicholsons dagbok är fan det roligaste jag läst i hela mitt liv. har läst alla sju böcker som hittills släppts i sverige hur många gånger som helst. det här är tonårsböcker, som man läser ut på en dag, men fan vilken rolig dag man får!

inte som andra döttrar av deborah spungen är den bästa seriösa bok jag läst, och den finns inte att få tag på någon stans! varje gång jag läst den har jag lånat den av någon jag känner. den handlar om nancy spungens liv och död, berättat ur mamma deborahs synvinkel. man får följa nancys problemfyllda uppväxt och drogberoende och man gråter efter var och varannan sida, och man blir så jävla arg, när man kommer till slutet. läs den, svinbra.

en annan bok jag gillar är en geishas memoarer. har läst den två gånger. läs den.

och självklart da vinci koden. den är inte överskattad, den är skitbra.


that's all for now. GONATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0