dofter och sånt

när jag åkte buss hem från universitetet luktade det ankbajs. ni vet så som det luktar när ni går förbi en ankdamm. inte den trevligaste doften om man nu ens kan kalla det doft.

det verkar som om mitt luktsinne blivit väldigt känsligt på sista tiden. igår gick jag förbi ett blommande träd på väg till affären och det doftade underbart. sommar. när jag sedan gick in i trapphuset luktade det daniel, som ett slag i magen. väldigt oväntat...

just nu luktar det pasta i min lägenhet, för jag har ätit snabbmakaroner, mmm.

en bra doft jag ska få uppleva ikväll, eller egentligen två är:
hemma
och euro.
drömde att jag borrade ner näsan i euros päls och kände ingenting! det var hemskt! hans underbara hundlukt var borta! det får inte hända alltså.

en annan mardröm jag hade häromnatten var att jag färgat håret mörkt igen. jag blev så jävla arg på mig själv! men en del av mig ville bli mörkhårig igen medan den andra var arg för att jag äntligen fått en så jävla fin blond nyans. ett sådant dumdristigt beslut ska jag alltså inte ta igen.

nu måste jag packa! blev inte så mycket gjort igår. har bestämt mig för att inte ta med laptopen, har ändå så mycket annat planerat, och vi har ju en hel del andra datorer på floragatan, haha, så det ska nog ordna sig. men kommer nog inte vara lika nördig under mina dagar där nere.

hörs när jag är i skåne!

Kommentarer
Postat av: mulin

Ja, i och för sig..! Jag kanske skulle välja potatis framför brieosten. Eller vegetarisk lasagne. Vad svårt du gjorde det för mig :) Haha!

Hoppas att resan till Skåne går bra!

2008-04-23 @ 16:57:03
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: plän

Ja gisa om den dagen sööög!! ja de ska bli as kul på lördag :D

2008-04-24 @ 09:25:34
URL: http://thelifeofelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0