update: mitt nya liv

ett soligt örebro att vakna upp till.

idag har jag duschat i handfatet. jag funderar på att steka bacon i micron, den enda källan till matlagning. skämt o sido, vi klarar oss bra, carro och jag. imorron ska vi träna aerobics och då får vi ju en ordentlig dusch. äntligen. annars funkar det, detta primitiva inpå-livet. vi bor på varandra. det funkar nu, men inte i längden.

igår va vi och tittade på en mysig etta, men ack, vad liten och dyr den var. idag ska vi titta på en 1½ a. imorron drar vi ut till vivalla och kollar på en trea. och vi har fått erbjudande på två treor till, så det känns som det löser sig.

efter den 14:e bor vi nog på campingen här, i en stuga. akutboendet som skolan anordnar ligger där. likaså gör ett äventyrsbad! så jag menar, tråkigt kommer vi inte ha. dessutom är det en 5-stjärnig camping så det funkar nog.

det kan inte bli värre än såhär ju.

igår gjorde vi stan i ösregn. gick några ärenden innan skolan. när vi kom till skolan slutade det regna, typico. skolan var den största jag sett i hela mitt liv och det är ungefär tio gånger lättare att hitta i city än på skolan. hjälp! 12 000 elever finns där. igår hade vi ju då föreläsning, medie- och kommunikationsvetenskap A. det läser vi tillsammans denna terminen, förutom när vi har våra inriktningar. så det är rätt skönt. föreäsaren stakade sig hela tiden och var rätt seg. men annars va det kul att starta! där va ca 2-3 snygga killar där. resten (ca 1000 st heta har vi sett hittills!!) verkar gå andra program. men, dom kan man ju hooka up med ändå. haha!

idag är det som sagt strålande sol! härligt! efter carro duschat klart i handfatet ska vi gå och köpa frulle, sen blir det till att bege sig till en ny föreläsning. vi köpte rabattkort igår så bussen kostar bara 10:- och det är ju rätt skönt. men vi ska cykla sen. kanske inte från vivalla, det är ju trots allt över 9 kilometer, men ja :) vi får se vi får se.

bilddagboken strejkar ju igen, inte för att jag tänkt uppdatera där, men ni får hålla er här nu dåva :)

JAG SAKNAR ER DÄR HEMMA JÄTTEMYCKET! JAG ÄR PÅ BRISTNINGSGRÄNSEN OCH UTAN CARRO HADE JAG LEGAT O BÖLAT! nja, det är nästan sant. jag saknar hemmet lite, men nu vet jag att jag kommer hem om två dagar så det är inte så farligt. kommer bli värre sen för då är jag nog här tills jag flyttar på riktigt, förhoppningsvis början av oktober. nästa resa jag gör efter det går nog upp till gimo, i slutet av oktober. sen kommer jag väl hem vid jul. SÅ DET ÄR UPP TILL ER ATT KOMMA HIT NU VA!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0