hässleholm, dag 1

idag har carro och jag pluggat. fast, det blev kanske inte så mycket plugg som skulle behövts, men vi HAR faktiskt pluggat, och alla behöver en mjukstart. imorron ska vi däremot sitta minst fyra timmar.

dessutom tog vi en sväng i hässleholm city. lite skillnad om man jämför med örebro... för det första transporterar man sig till fots här. där åker man buss, överallt. (om man inte orkar cykla, och det orkar inte vi. jag har dessutom ingen cykel där uppe, för den glömde vi packa i flyttsläpet. hahaha...) iallafall, och när man då åker buss, är dom smockfulla. inte som i hässleholm, där en eller två andra personer (om du har tur) åker samtidigt som du. nej, i örebro där kramas man på bussen. med andra ord: där bor fler människor.
traskar man runt i örebro centrum upplever man inte bara bra shopping, man ser oxå minst fem snygga killar per gång man är där. i hässleholm händer det... aldrig. där är mycket folk, där är snyggt folk. men hässleholm är ändå hässleholm, så lite kärt har jag det.

nu till lite fredagsinformation:
klädsel: oversize skjorta, strumpbyxor, silverskor, silverväska.
mat: kött o pommes, för en gångs skull slipper jag laga.
dryck: allt med alkohol.
musik: paaaartyyyyyy!

alla som ska med: hör av er till mig. min mobil är pank så det får ske via telefonsamtal eller msn. (angelina, jag fick ditt sms, sött och bra! :D men jag är ju då pank, som sagt... vi tar det sen!)

till emilie: förlåt att jag inte ringt, det har varit galet mycket att göra!
till izza: kom nu hit och umgås med mig!
till plän: häng med ut på fredag!
till isabella: DU MED!
till carro: sov gott! hahaha...

igår ringde nån brud från nåt elbolag (hon sa aldrig vilket utan började bara prata om deras förmåner) så sa jag "jag måste diskutera med min sambo" varpå carro gör victory-tecken. "okej, men då ringer jag lite senare idag då?" "nej det går inte, vi ska på semester en vecka nu..." (carro och jag har bestämt oss för att kalla vistelsen i skåne för semester. låter så lyxigt!) "men då ringer jag i slutet på nästa vecka då?" "ja gör det" "fint, ha det så bra på semestern!" "tack, hej då" hahaha. det var det roligaste igår.

"hej jesper, det är pappa här" var oxå en rolig dialog. eller nåt. det var en man som sa så i telefon, på tåget igår. sen gick han iväg och när han kom tillbaka sa carro "nu kommer jespers pappa" hahahaha :D shit, vilket icke-liv vi har. blubb.

euro har förresten flyttat in i "mitt rum". det är inte bara så att mina föräldrar har konfiskerat mitt gamla rum, det som lixom är MITT rum, dom har dessutom parkerat hunden i mitt nya rum. jag har en liten 90-säng att sova på, en köksstol och två hyllor fulla med ungdomsböcker och barnfilmer där inne. och då euros bur och hans leksaker. det roliga är att han verkligen tillbringar en massa tid där oxå. igår när jag skulle packa upp mina saker skulle han va där inne o leka. och rummet är väl sisådär 2*4 meter, så det är inte speciellt rymligt. men jodå, där skulle han va. han började med att välta ut korgen med leksaker så det inte gick att komma fram, sen hoppade han upp och skuttade i sängen. det är en galen hund jag har. men DET ÄR SÅ JÄVLA SKÖNT ATT TRÄFFA HONOM IGEN! shit vilken pers det är att inte få se honom varje dag. inte lukta på hans lilla huvud (det är en grej vi har) och inte få en slick på kinden när man ska vakna. idag promenerade vi i parken, det var mysigt, men kallt. han rullade sig, såklart, i det blöta gräset, bara för att få tillbringa mer tid med mig. (på så sätt var jag ju lixom tvungen att torka honom när vi kom in oxå. han gjorde mig försenad till carro, fast sen ringde carro o va oxå sen. men han är en slug hund.)

nu får det vara nog med skitsnack. ska laga mat till min bror och min pappa. fick blommor av pappa igår när jag kom hem! och ett jättesött kort! "petra, jag saknar dig, välkommen hem! pappa" aw :D det var det första han sa när jag kom hem med. han mötte mig på trappan med öppna armar: VAD JAG HAR SAKNAT DIG! hihi. så längesen är det ju inte :) men sjukt oväntat, när min pappa ska visa kärlek brukar han ge mig en klapp på axeln. det där med att flytta hemifrån är nog rätt bra ändå ;)

nej som sagt, enough skitsnackat. jag har ju egentligen inte tid med det här. ska läsa 100 sidor i "upphovsrätt i reklam och media", 100 sidor i "a social history of the media" (ja, den är på engelska), tre kapitel ur "online communication" (oxå den på engelska), 200 sidor ur "massmedier" ("hadenius o weeeeibulls boook" som MEM säger) och 8 kapitel ur "på väg mot medievärlden 2020". det är väl rätt lugnt... ÖH. sen har vi nån dansk bok oxå men den har jag inte hittat några läshänvisningar till så jag vet inte... sen är där ju ett halvt kollegieblock med anteckningar att ha koll på. universitetet rocks! yeah!

Kommentarer
Postat av: caroline

hahahahahaahaahh "jespers pappa" ÅH han gilla vi ^^

2007-10-18 @ 20:25:24
URL: http://www.hellobaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0