going ill

jaha, så var man påväg att bli sjuk oxå. halsont, förkylning och en öm kropp - som upplagt för en halsfluss eller liknande! hurra! ingen märkvärdig feber ännu iallafall, och det är skönt.

imorron blir det en lugn dag. tvättid och plugg står på schemat. ska skriva ner anteckningar till redovisningen på torsdag. och på tal om den - helt sjuka filmer har vi sett! lars von trier gillar naket - that's for sure.
först har vi idioterna där könsorgan och sex visas i närbild mer än en gång. det var lixom "what?!" för oss allihopa när det helt plötsligt trycktes upp ett pågående samlag, endast könen i bild, rakt i ansiktet på oss. blä!
sen tittade vi på dancer in the dark, och där var det inget sex, men jag måste nämna den iallafall. sjukt hemsk och deprimerande film, faktiskt väldigt bra om man, som vi, spolar förbi alla musikalnummer där björk goes nuts. men det är verkligen en sevärdig film. om man känner för att må lite dåligt.
sen tog vi oss an breaking the waves, eller delar av den. en naken stellan skarsgård med en snopp i närbild, igen, hurra, och väldigt intensiva sexscener fick inleda filmen. sen spolade vi hit och dit och kom fram till att det var en sjuk film. en sjuk huvudperson och verkligen typiskt för lars von trier. happ, det var det, tänkte vi, och lämnade soffan med humöret i botten. men det är väl såhär det är, att studera filmvetenskap.

och jag gillar det.

annars har jag inte mycket att rapportera. carros livsöde kommer på posten imorron, fick jag nyss veta. haha. lilla flicka :P

min arm gör fortfarande ont.
jag är trött.
och nu ska vi titta på heroes.
cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0