astrid lindgren

idag hade vi en skitrolig föreläsare. hon snackade om juridik, så förståendenivån låg nere vid golvet, men rolig var hon. för det första pratade hon EXAKT som astrid lindgren. sen var hon nog lite vimsig oxå. hon sa en massa roliga grejer som alla skrattade åt. det var nog mest för att vi inte förstod.

en kille försökte fråga om det var möjligt att ladda ner en film lagligt (förutom på CDON o sånt där, ni vet) och efter att ha förklarat att det BORDE vara lagligt (han förklarade alltså det, för hon fattade inte så mkt. "nu pratar du till mig som jag pratar till er" haha) så sa hon "a men dåså, congratulations!" hahaha. och tänk er det med astrid lindgrens röst. hahahaha.

sen pratade hon om madonna och liknande, som måste sälja sitt namn via kläder, parfym osv för att öh, inte försörja sig, men ni vet. så sa hon "det är mitt nuvarande projekt som jag absolut inte har tid med, någonsin!" haha. skit rolig va hon. den roligaste föreläsningen vi haft :)

förutom att man inte såg vad hon skrev eller förstod vad hon pratade om. får nog läsa dom där hundra sidorna i boken det refererades till iallafall. hihi.

idag har jag dessutom köpt rosa bandet. känns väldigt bra!
och jag lyssnar på ted gärdestad, mysigt.
det är väl det närmaste kärlek jag kan komma. buhuu.
haha, äsch, jag överlever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0