sjukt vad vuxen jag är.

idag bar det av till IKEA, äntligen. carro och jag har pratat om det i evigheter men nu tog vi oss i kragen och hoppade på tåget. jag var i lite kris eftersom jag råkade bryta av min lampa häromdan. en ny sådan inhandlades.
dessutom köpte jag en sjukt söt giraff till min mamma (gosedjur) lite sådär försenad mors dags present. och en råtta till mig själv, som jag ska gosa med jämt. (ingen riktig råtta, sen när började dom sälja det på IKEA lixom?) ett par inneskor och ett paket batterier fick det oxå bli.

när vi kom till badrumsavdelningen började vi diskutera hur mycket vi längtar efter en egen lägenhet, som man får inreda själv. "det ska bli så roligt att köpa egna handdukar!" utbrister carro och jag kontrar med "och tvålkoppar, och eget porslin!" hur många vuxenpoäng är inte det lixom? hur sjukt som helst, men samtidigt känns det bra, för det betyder frihet. på nåt sätt.

men innan jag tar steget ut i en egen lägenhet ska jag byta rum här hemma. eftersom mina föräldrar är trötta på att ha världens minsta sovrum ska dom beslagta mitt rum när jag åker till USA. detta innebär att jag får fria händer att göra om deras rum, eller ja, mitt blivande rum. det är typ 2*4 meter, men jag ska nog få det snyggt. just nu funderar jag på att måla det randigt, rött, svart och vitt. det är lixom mina färger, på nåt sätt. allt i mitt rum har dom färgerna. så, det får vara i den färgskalan. eller så målar jag väggarna i olika färger. jag vet inte, det är svårt. dock vägrar jag byta garderob, för min garderob är perfekt som jag har nu. men vi får väl se vad päronen säger om det. suck.

jag vill ha en egen, fräsh, assnygg lägenhet. nu. tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0