SiESTA! dag 1

jag har tappat min skrivarglöd totalt. inte för att jag någonsin visat den här på bloggen, men jag känner att efter en så underbar spelning som salem al fakirs borde jag skriva någonting målande och vackert som förklarar kvällens början så bra som den var. men nej, då har jag inte alls någon inspiration, men jag kan väl säga som så att han är helt underbar. jag gillade inte hans backslick, men hans personlighet, hans röst och hans musik är fantastisk och det var gåshud hela spelningen igenom, trots kvav värme. när hymn spelades hade jag det största leendet någonsin, för det är min favoritlåt. och att avsluta med devil look var klockrent. helt sjukt bra show och oj vad jag ska jaga honom i sommar. toppelitoppen salem, i love you!

egentligen är siestaschemat jätte fullspäckat idag, med början kvart över ett. men seriöst, vem orkar? utöka till en dag till och ha spelningarna lite senare. man är ju knappt människa nu. men kvart över fem är det ett måste, då spelar shout out louds och dom har jag inte sett på tre år, så kan bli intressant. likadant med teddybears sthlm som jag såg igår, dom hade jag inte heller sett på tre år. nostalgi hit och dit.
för övrigt så missade jag tingsek igår, men får ta igen det på malmöfestivalen då jag ska stå längst fram.
men melody club kikade jag lite på. sprang in och rockade till palace station och electric, mina absoluta favvisar med mc. nya skivan är seriöst värdelös så sen bar det av till campingen.

ett letande efter folk började och visst ja, mitt leg glömdes bort i fyllan o villan efter min enmansförfest. (jag var ensam hemma, kylen var laddad, likaså stereon. vad gör man inte lixom?) så inget öltält för mig, där slopade jag några umgängeschanser. men hursomhelst så träffade jag på phille o fabbe på nattkvisten och dom ville ta mig under sina vingar. vi gick och kollade på teddybears och sen fick phille eskortera mig till campingen i ett försök att få fram min jacka, som jag så smidigt lämnat i ett tält. hämtade jackan, hämtade cyklen, tog mig hem, mirakulöst nog, och somnade fullt påpälsad.

dagens plan var egentligen att köpa mors dags-present till mamma, men min bror berusade sig way too much och har legat död i soffan i några timmar nu. "jag är hemskt ledsen, men jag klarar det inte." suck.

men istället har jag tittat på dom två sista lostavsnitten, jag har gråtit och haft magont av spänning, och nu får jag vänta ända till februari för att se fortsättningen. det positiva är väl att jag är i USA då, och det är ju roligt.

vi ses i natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0