håltimme, var ett tag sen...?

torsdagar är verkligen sämst. har alltid varit och kommer alltid vara. seriöst. jag glömmer aldrig elevens val på eftermiddagarna hela grunskolan. shit, det sämsta jag varit med om. fast x-pass var rätt fett.
i gymnasiet blev torsdagsplågan i ettan och tvåan idrott. även historia i tvåan. usch. och nu i trean. religion, svenska och foto. det är väl inte så att foto är tråkigt, fast ändå är det det. det är världens längsta lektion, men samtidigt är den onödig många gånger. för man orkar inte. o man hinner inte. o man vill inte. och idag är sista lektionen och jag har så sjukt mycket kvar att göra att jag bara vill kräkas. rakt ut. fan.

120:- till studentlunch, 120:- till studentfotot och ja, sen är det ju dom där 600 kronorna till dom röda skorna, som jag nog vill ha. eller, jag VILL ha dom, men lixom... jag är ju fattig. och jag har redan fått pengar till dom en gång, men eftersom jag inte hittade skorna i stockholm så handlade jag ju annat för dom slantarna. det faller sig naturligt för mig. jag kan alltid köra tricket "jag ska ju inte på balen, så ni sparar dom pengarna..." och lite flörtande. så håll tummarna för mig.

och i födelsedagspresent / studentpresent önskar jag mig en laptop. snälla föräldrar, var underbara och ge mig en laptop. snälla söta rara. jag lovar att vara snäll och ta hand om disken på onsdagar och dammsuga på tisdagar. (mina uppgifter som jag aldrig gör.) men får jag en laptop ska jag alltid hjälpa till.

nu vill jag hem och rensa min garderob. "har hon inte gjort det än?" tänker ni nu. och nä, det har jag inte. jag vet inte varför, men det har väl varit fullt upp. igår tänkte jag göra det, men mitt huvud ville mest explodera, så jag tömde soffan (på golvet) och satte mig i den och tittade på ett OC-avsnitt. (sen kallade datorn igen. jag hatar mig själv, för jag vet att jag sitter alldeles för mycket vid datorn, men, vad ska jag annars göra lixom? städa garderoben kanske...) åh jag måste verkligen rensa den. den är värdelöst överfull. och varför köpte jag den där klänningen för 300 spänn som jag använt en gång? och likaså shortsen. jag är bäst på sånt. fint i provrummet men sen... nä. där hade jag ju haft pengar till skorna. ah. jag hatar mig. (fast o andra sidan. det var i höstas. som om dom pengarna inte gått till nåt annat? joo. men, att tänka så kan va rätt intressant ibland. men sluta tänk petra.)

och helvetes jävla skit fan! nu ringde bruce och sa "det har blivit lite komplikationer inför morgondagen. jag har möte med en kund och love ska på möte klockan elva." och vi vet allihopa att vi inte kommer igång förrän tidigast kvart i elva. och. VAFAN! det här skulle ju bli den bästa sändningen ever. jag hade ju fixat allt. verkligen ALLT. men. så skiter det sig, såhär i sista minuten. och krille är inte ens här. vad ska jag göra? seriöst. vad ska jag göra?


Kommentarer
Postat av: Sekret

Du vet att det ordnar sig, min Petra.

2007-05-10 @ 22:49:24
URL: http://garconette.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0