tankar

grymt härligt väder! synd att jag ska vara sjuk och inte orka ta mig ut =/ istället ligger jag hemma o funderar. jag hatar att fundera, ändå är det de enda man gör i brist på annat. helt plötsligt dyker tankar upp, tankar som inte alls är välkomna. tankar om dig, tankar om förr, tankar om framtiden och tankar om hur det skulle kunna vara. tankar som får mig att längta.
idag kände jag en välkänd doft, och ni vet hur man kan få bilder för sitt inre när man känner igen en viss doft? just sådär var det nu. jag såg bilder från spanien som jag inte tänkt på sen jag var där. doften och bilderna var verkligen påtagliga och jag insåg hur mycket jag saknar stället. allt var så enkelt. jag var liten, jag hade mina somrar där, jag hade min farmor hos mig. jag mådde bra. jag var lycklig.
och visst, jag är väl lycklig nu oxå, det tror jag väl. men. inte som då. allt var så mycket lättare. jag gillar inte alls att behöva vara vuxen. jag ska banne mig ringa ner till min kusin i spanien och fråga om jag, carro och plän får bo hos henne en vecka efter studenten. hade varit underbart att komma tillbaka. jag vet att jag kommer gråta den dagen jag återvänder till santiago de la ribera. det är som att jag har förlorat mitt paradis.
i ettan skulle vi skriva en uppsats, om en utopi. jag skrev om spanien. jag hatar mig själv för att jag är så sårbar. det var bara ett ställe. bara ett hus. men det var oxå hela min värld.

Kommentarer
Postat av: caroline

åh ja. ring kusinen och hör :) tänk vad härligt ! och vilka härliga minnen vi kan skapa :D

2007-03-10 @ 15:56:43
URL: http://www.everythingaboutme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0