today is a good day

ja, dagen har faktiskt varit riktigt bra. gick upp, klädde på mig, hade morgonfrilla (åh jag älskar det) och gick till skolan. (nä, gick gjorde jag ju faktiskt inte, men åkte buss och tåg och gick sen från stationen till skolan.) på religionen redovisade vi om jesus, och det gick väl rätt bra. lektionen gick väldigt snabbt, och sen var det svenska. den lektionen gick oxå snabbt, jag, plän och elin satt mest och pratade och busade. sen promenerade trion till graffitti för intagande av mat. baguette med ost och skinka för mig. och vatten, vatten är så himla gott. det är bäst egentligen. sen kom angelina som hade varit hemma i åhus och hämtat sin filmrulle. plän glömde oxå sin, så hon åkte hem efter lunchen istället för att följa med på fotot.

sen gick elin till sin lektion och twinnie (angelina) och jag sprang efter hissen och åkte upp till fjärde våningen. där visade hon sin överraskning: muffins! (och saft som var skum) vi skulle ju ta en fika denna veckan, men ingen tid verkade passa, så underbar som hon är hade hon bakat igår och tagit med muffins. vi satt och åt som bäst och ingen ann dök upp. (läraren som är en av dom virrigaste, det vill inte säga lite...) vi tog oss själva i kragen och gick in i mörkmörkrummet för att rulla upp filmerna. det gick som galant och efter många om och men (och en ann springande för att köpa en termometer) hade vi framkallat klart, och bådas rullar blev jättebra! vi är ett så himla bra team, men o andra sidan är vi ju tvillingar oxå :) jag fick många superfina bilder på euro och från finjasjön och angelina hade oxå en massa fina. jättebra!

dagen slutade (eller nä, den är inte slut än, men skoldagen...) med tågresa hem med emma och stina. mycket trevligt, trots att gubben brevid emma var läskig.

snart ska jag iväg och dansa street, ska bli kul och skönt att studsa av sig lite.
imorron har vi tv-sändning, barnprogram, och våra 3kg godis ska ätas upp av barnen, men nog framför allt av rbl-gruppen. om jag känner oss rätt :)

på tisdag nästa vecka (fast det kanske jag redan har berättat?) har vi en liten show-off i linnéskolans aula kl.19. vi ska visa ett dansnr från vår föreställning som smakprov. kom dit vettja :)

vår riktiga show (googla copacabana, ta mig hem och klicka på länken som kommer längst upp) är 24 och 25 april. kom dit kom dit kom dit!

det var väl allt för nu. dagen har varit toppen, jag tackar alla inblandade själar. allt känns mycket bättre nu. denna bloggen är som ett nytt kapitel av mitt liv. känns skönt :)

hej hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0