tjolahopp tjolahej

MÅNDAG 10/12 - halkkörning i kumla

05:00 - klockan ringer
06:02 - buss in till stan
06:38 - buss till kumla
07:15 - stiger av i kumla. det regnar och är kallt, vänthallen är stängd. fåt smått panik men sen hittar jag ett café som har öppet. dricker en kopp te för att bli varm. läser en bok.
08:05 - buss till ytongbanan, där halkan är.
09:45 - hubert kommer in och presenterar sig. en efter en får vi göra en manöverkörning för att se om man är skillad nog att vara med på halkan. dagens läskigaste del, som jag såklart fick göra sist av alla. klarade det galant och fick vara med på halkan.
10:30 - dags att köra på halkbanan. två och två hoppar vi in i bilar och så är det dags att slira runt. min körkompis monika var helt galen och vi skrattade mest åt hubert och hans direktiv.
12:00 - lunchrast
12:30 - nästa halkbana. lika roligt det.
13:45 - säkerhetshallen. vändes upp och ner i en bil och klättrade ut genom framrutan. eftersom jag hade klänning tror jag alla kunde se min häck men det bjuder jag på. haha. fick mitt "diplom" och så var det klart.
14:45 ca. - tillbaka i örebro. fick åka med några andra som gjort halkan så jag slapp vänta på bussen. annars hade jag inte varit hemma före fem, så det var snällt.

en rolig men jobbig dag. att gå upp så tidigt är knappast min grej.
gick och la mig vid nio och somnade direkt.


TISDAG 11/12

av någon anledning stängde jag av min väckarklocka i morse. vaknade halv elva och insåg att jag missat föreläsningen totalt. suck! tog mig in till stan för att leta jul- och nyårskläder. hittade! köpte även en sak till emilie och letade efter julklapp till henrik - utan resultat. träffade martina när jag skulle åka hem och hon sa att jag inte missat nåt på föreläsningen, så det var ju bra!

tapetseraren kom nyss hit och sa "på torsdag fixar jag här" så ja, nu ska jag få nya tapeter, äntligen! sen sa han "har du valt tapeter?" o jag bara "naaaaee?" det är det ingen som har informerat mig om nämligen. så imorron ska jag ner till ÖBO och titta på tapeter. yeay! äntligen ska jag bli av med dom blåa flottiga tapeterna. jippi!

beställde förresten en mugg till henrik. tog ett foto på oss när vi var små. får se hur kvalitén blir, men det var sött iallafall. hoppas han blir glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0