Guldkompassen

image97

Jag bestämde mig för att det var dags att spendera lite tid med min bror och bokade biobiljetter till oss. Guldkompassen stod det på dom och Henrik bjöd. Han frågade direkt efteråt vad jag tyckte och jag sa "jag vet inte, jag måste fundera". Det tog inte så lång tid innan jag bestämde mig för att wow, filmen var jättebra. Den var skit häftig. Isbjörnar, daimoner, häxor och atheliometers. Den var, som det alltid är i början av en berättelse med mycket historia bakom sig, rätt händelselös i början. Det tog ett tag att förstå vem som var god och vem som var ond, vilka som var till för vad och vad sjutton var det nu dom där hette? Men när man satt sig in i filmen och äventyret började var den riktigt bra! Dock är det ju inte en sån film som exempelvis Förtrollad som vem som helst kan tycka är bra, utan det krävs ju lite av tittaren. Men jag rekommenderar filmen, på bio absolut, och den får faktiskt 4/5 poäng. Yeay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0