emilie, cats, snakes on a plane...

igår var det dags för mig att bjuda emilie på sin julklapp: middag på restaurang med mig som sällskap. vad notan gick på vågar jag inte ens tänka på, men det var en helt underbar kväll! skitgod mat och världens, jag skojar inte: världens godaste vitlöksbröd! efterrätt och hela baletten ingick såklart oxå. efter att vi blivit proppmätta och lagom salongsberusade begav vi oss hem till mig.

"snakes on a plane är riktigt bra!" har min bror tjatat i flera månader. fine, vi tittar på den då. det var nog det sämsta jag sett! som jag frågade emilie: vad handlade den om egentligen? sjukt skum film. skit tramsig. och visst, det är väl meningen oxå, men... nej, det är ingenting ni ska se, fast samtidigt ska ni se den för att den var så kass.

när vi väl kröp till kojs somnade jag nästan direkt. vi låg och pratade ena sekunden och andra sekunden var jag väck. stackars emilie, men pesetas var ju oxå vaken :)

idag ska jag inte göra ett dugg. för första gången på evigheter ska jag inte klä på mig. jag ska gå runt i pyjamas, fast än byxorna sitter vid knäna, och inte göra nånting. kanske försöka ännu en gång att börja läsa sagan om ringen, så att jag sen verkligen kan säga att jag har läst böckerna. jag har läst halva första boken två gånger innan men sen har det alltid tagit stopp. men jag ska ge den ett försök till. guldkompassen var nämligen slut på bokia igår så det blev ingen sån :(

och jag har världens skummaste drömmar. var och varannan natt drömmer jag om en viss person. det är skit skumt. och varje natt är jag jättekär i honom, och varje gång slutar drömmen dåligt. det är inte alls kul, men framför allt är det ju jättekonstigt. vad betyder det lixom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0