2007

alla andra håller ju på med det här och det var väl bara en tidsfråga innan jag oxå skulle ta tag i det. ja, här har ni:

gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
för det första så flyttade jag hemifrån, det var skit skumt och jätte impulsivt, men det gjorde jag. och studenten tog jag, det var roligt.

höll du några av dina nyårslöften? kommer du ha några nya för nästa år?
vad jag minns så hade jag inga, och det tänker jag inte ha nu heller.

vilka länder besökte du?
har varit tunnt på den fronten. men danmark och tyskland som vanligt.

är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
ett liv. en riktig umgängeskrets att må bra tillsammans med.

vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
har inte hänt så mycket spektakulärt men studenten kommer jag ju minnas, och skattjakten, och allt det där.

vad var din största framgång 2007?
jag blev vuxen, vilket kanske inte alltid ses som ett plus, men vad jag menar är att jag blivit mer mogen, mindre mesig och att jag lärt mig att säga ifrån.

största misstaget?
att jag struntade i allt vad mina drömmar säger.

har du varit sjuk eller skadat dig?
sjuk är jag jämt, speciellt efter stress.

bästa köpet?
en del kläder, filmer och skivor. mina stövlar. mest nöjd är jag nog över min klippning.

vad spenderade du mest pengar på?
kläder och filmer. sen köpte jag visserligen en soffa för 6000 oxå. så möbler kanske jag får skriva, för det blev ju en del till lägenheten. men jag vet inte.

gjorde någonting dig riktigt glad? 
all dans i början av året var nog något av det bästa, och salem al fakir fick mig att le i flera månader.

vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
iron & wine - such great hights och the killers - mr. brightside.

var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
både och. i samband med att jag blev vuxen blev jag nog även starkare, men början av året kunde ju ha varit roligare, och likaså slutet som har varit väldigt upp och ner.

vad önskar du att du gjort mer?
gått på fler konserter, träffat fler människor jag vill träffa.

vad önskar du att du gjort mindre?
dumma saker som händer på fyllan. skickat färre sms, även det tillhörande fyllan. kanske druckit mer med måtta då detta året bjudit på en hel del uppstötningar. (allt hade med alkohol att göra, vad säger det om mig egentligen?)

hur tillbringade du julen?
med min familj och mina vänner. en underbar jul och en juldag med alldeles för mycket vin inblandat. välkommen att fylla i mina minnesluckor.

favoritprogram på TV?
tittar aldrig på tv, men grey's anatomy och gossip girl håller täten. blev oxå förälskad i hidden palms, helt i onödan eftersom det bara slutade helt plötsligt.

hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
ja.

bästa boken du läste i år?
har läst alldeles för många för att komma ihåg, men just nu läser jag monkeewrenchmorden av p.j. tracy och den är skitbra.

största musikaliska upptäckten?
salem al fakir, tingsek och the tough alliance. har även börjat förälska mig i amy winehouses album back to black.

något du önskade dig och fick?
jag fick se mando diao live igen, äntligen.

något du önskade dig men inte fick?
huset i spanien.

årets bästa film?
ungefär världens svåraste fråga eftersom jag aldrig minns vilka filmer som kommit ut när och eftersom det var så länge sen året började, och även för att jag kollar på så sjukt mycket film. men om jag ska tipsa om en bra film, som visserligen inte kom ut i år men som är så jävla bra och som alla borde se, så blir det girl, interrupted.

vad gjorde du på din födelsedag 2007? hur många år fyllde du?
jag fyllde 19, inte speciellt roligt. vad jag gjorde minns jag knappt. det var siesta iallafall och jag var full.

finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
som jag skrev innan, ifall jag följt mina drömmar.

hur skulle du beskriva din stil år 2007?
äntligen har jag kännt mig bekväm. klänningar och tunikor i multum. jeans vet jag knappt vad det är längre.

vad fick dig att må bra?
vänner, euro, mamma.

vilken kändis var du mest sugen på?
inte för att härma angelina, men verkligen: patrick dempsey och ellen pompeo. att jag även hade världens crush på adam brody är nog ingen nyhet för någon, trots att det nog mest var 2006.

vem saknade du?
rätt många, speciellt efter flytten.

citera en sångtext som summerar ditt år:
why did the sun stop shining?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0