maximal otur, med en gnutta tur.

09:24 i morse satt emilie och jag på tåget till malmö. och dit kom vi.

vi spatserade gatorna runt i våra söta klänningar och letade efter jeans och en "waste paper basket" som det till slut fick heta. vad det heter egentligen har jag faktiskt ingen aning om, men en sån där kjol med höj midja och knytning. snyggast hittade vi på tjallamalla men där är det ju dyrt som satan oxå.

jag fick inte tag på några jeans, vilket var mitt mål, och det blev heller ingen kjol. dessutom blev min kycklingsallad dissad men det gjorde ingenting märkte jag då jag fick en underbar annan sallad, vars namn jag inte minns, med grillad paprika, kronärtskocka, feta mm. smaskens!

efter all shopping (som emilie stod för. det blev endast två linnen för mig. dessutom var dom likadana, fast olika färg. min mat kostade mer än det dubbla jag la ner på kläder. suck) tog vi bussen ut till västra hamnen. där var det underbart! mina likbleka lemmar fick sig en liten, liten bränna och det var skön avslappning.

nu börjar helvetet.

16:48 gick ett tåg hem. perfekt, då hinner vi in på h&m i hässleholm o köpa våra undanlagda plagg! väl på tåget hör vi en konversation om att någon hoppat framför tåget (igen) utanför lund och att tåget därför inte går. efter många om och men kommer vi iallafall till lund, med tåg, 17:10 ca. efter ännu fler om och men i lund kom vi på den tredje (tror jag) ersättningsbussen som skulle ta oss till eslöv. busschauffören hade huvudet på en annan planet och släppte därför av oss i örtofta (?) där tåget skulle gå till höör. visst, där kunde vi ju stå i en timme, vilket det var kvar till tåget gick. (fucking fuck fuck fuck fuckerrr...)

emilie och jag kom på den underbara idén att lifta. ingen stannade. MEN en kvinna som oxå råkat ut för busschaufförens brist på hjärna blev hämtad av sin man (?) och vi fick åka med! YES! en sval bil som tog oss till eslöv! YEAY! väl i eslöv var vi runt sjutiden. detta alltså två timmar efter första förseningen. på tavlan visades en försening till hässleholm, 19:40 var tågets nya tid. "okej, men då måste jag ha mat. vi går till ICA." sa jag. och det var en djävla tur, för mitt i alltihopa ropar en liten tjej: "TÅGET ÄR HÄR NU!!" och vi springer upp för trappan. hässleholmståget, YES! fantastico! hoppade på tåget och kom i en sval vagn. vi fick till och med sittplatser.

tjugo i åtta, två timmar senare, var vi hemma. tjugo i åtta. jag grät nästan av lycka.

men mitt i allt miserabla fanns det några ljuspunkter. jag hade ju emilie vid min sida, tack och lov. jag träffade phille mitt i örtofta (?) och det var ett tag sen. och emilie och jag är ju som vi är så vi hade himla roligt med vårt liftande och "fucking fuck fuck fuck fuckerrr..." haha. NU kan jag skratta. ah.

och nu har jag avreagerat mig. nu har jag mest ont i hela kroppen och skav överallt. jag är smutsig och klibbig men jag orkar inte stå upp, så jag kan inte duscha.

jag orkar ingenting, minst av allt mammas och pappas tjat om arbetsförmedlingen som var igång direkt när jag kom innanför dörren. ibland gör ni det så djävla lätt o hata er.

Kommentarer
Postat av: caroline

haha ojj ! ni har då otur med era tåg du o emilie :p

2007-08-06 @ 20:38:06
URL: http://www.cli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0