STOCKHOLM

jag kan ju inte säga annat än att det senaste dygnet har varit riktigt galet. bra, men galet :P

06:57 lämnade alltså jag och carro hässleholm igår morse. halvsov upp till stockholm och var framme 10:40. tog oss mot city och bestämde att första maffiga butiken vi skulle ta oss an var topshop. sagt och gjort, vi strosade runt där inne i närmare en halvtimme skulle jag tro, provade massvis av kläder och för min del blev det inköp av ett par underbara röda shorts.



traskade vidare och annat som inhandlades var: en vit topp, vitt linne, svarta byxor (till dansen), svart linne med vita ränder, silvriga ballerinaskor och en randig väska :) och såklart mat, som alltid. haha.

mitt inne i en galleria, vem tror ni vi träffar om inte kalle! kalle från hässleholm (eller okej, tyringe, men ni förstår principen) vi träffar alltså folk vi känner! hur stört är inte det? det visar sig att john bauer-treorna är i stockholm allihopa, så vi raggade till oss ett hotellrum för natten (eftersom vår idé om att strosa runt i sthlms nattliv inte var sådär jättebra kom vi på). iallafall, när allt shoppande var klart tog vi tunnelbanan till fridhemsplan, mötte upp kalle och dumpade av alla grejor på hotellet. fick sitta ner o verkligen vila, riktigt riktigt skönt.

sen trog killarna ut o vi blev lämnade i ett rum med sängar... sängar, det var typ det bästa vi kunde få! så vi sov en timme ungefär, o vid halv elva-elva drog vi ut till puben där resten av folket va. hela jb hade intagit en kareokebar och sjöng för full hals. härlig stämning :) blev bjudna på cider av kalle (tackar tackar, det slog till direkt med tanke på sömnbristen och för lite mat) och vi träffade nya bekantskaper, ingemar och johannes. satt o snackade en massa o när puben stängde vid ett drog vi oss sakta men säkert därifrån.

inne på mcdonalds ville jag förklara att jag är tjej o behöver inte höra alla detaljer eller rapar o fisar o allt var dom höll på med, och jag tyckte jag gjorde det väldigt klart för mig när jag sa "hallå, jag är faktiskt tjej!" fast på skånska blir ju tjej "tjaj" så ja, johannes såg lite frågande ut o sa "vad är tjaj?" varpå vi skrattade och han sedan tillade "chai-te eller nåt?" (inte seriös fråga) och vi skrattade ännu mer. jag älskar dialekter!

tog oss upp till hotellrummet, eldin (eller elden som ingemar trodde han hette) drog in två blonda brudar (inte snygga) på rummet o började posa med dom framför kamerorna som gick av ett i ett. ingemar lekte bingo rimér och det blev en jävla show. carro, jag o kalle satt mest o garvade åt alltihopa. sen skulle ingemar bli fotat med dom. o johannes. o ja, ett jävla fotande blev det :P
sen kom vakten o sa till att vi väsnades för mycket, så vi sa hej då till våra söta stockholmare, bytte nummer och sa "vi bor hos er nästa gång vi är här" fick ett okej och så sa vi gonatt.

gonatt blev det väl dock inte, men vi försökte sova iallafall :P jag intog pierres säng o kalle o carro delade på kalles (på ett icke snuskigt sätt). när pierre kom tillbaka fick jag dock flytta mig till en annan säng, men ja, det var ju en säng så det gjorde mig inte så mycket. sov väl en timme på hela natten ungefär. upp halv fem, säga hej då till killarna, kila till tunnelbanan, sätta oss på tåget, äta en bulle, sova o vakna i hässleholm (nästan). promenerade hem, somnade, sov 10-17. sköööönt. så lite människa är man nu :)

ska ut o göra kristianstad ikväll. kommer väl behöva en cider innan jag blir asfull. haha. är så sjukt tom i kroppen. men ja, det blir nog en bra kväll :P

cheers!

Kommentarer
Postat av: caroline

sthlm <3

2007-04-21 @ 15:34:27
URL: http://www.everythingaboutme.blogg.se
Postat av: caroline

sthlm <3

2007-04-21 @ 15:40:01
URL: http://www.everythingaboutme.blogg.se
Postat av: caroline

sthlm <3

2007-04-21 @ 15:51:06
URL: http://www.everythingaboutme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0