work, hair and magazines

Det verkar bli en lugn torsdag arbetsmässigt. Både bra och dåligt. Skönt så jag kan packa och dona i lugn och ro, jobbigt för plånboken... Denna månaden har jag redan nallat av mina sparpengar men nästa månad blir dubbelt så bra, så då kommer allt, och mer, tillbaka. Men dom kan ju ringa från jobbet i morgon oxå, you never know. Bäst att ha mobilen berädd iallafall. Men jag blir såhär: ska jag lägga mig tidigt eller kan jag ligga i soffan och glo halva natten? Dilemma.

Idag har jag mitt hår uppsatt i en miniliten tofs och brottas med en tanke: lugg eller inte lugg? Jag har haft lugg konstant sedan i sjuan, så det vore rätt kul att inte ha det. Får se när det blir klipp och färg nästa gång - slutet av april. Om det blir lugg eller inte, om det blir ljust eller mörkt... Nu ska det iallafall bli LÅNGT!

Förresten. Någonting jag gillar att göra är att gå in på Pressbyrån, titta på alla tidningar, ta upp någon, bläddra lite, sätta tillbaka den, ta upp en annan, och lixom tänka mig att jag ska köpa någon av dom. Men sedan går jag därifrån tomhänt och mår bra iallafall. Tur det annars hade jag blivit ruinerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0