Varför jag hatar sladdar

Vid min medieinstallation har jag hur många sladdar som helst. Tv, DVD, VHS, Ps2 och förstärkare. Sedan har jag scartkablar från de tre första apparaterna till tv:n. (Fick en scartdosa av pappa, han hade typ 5 (okej 2) över.) Det går även två sladdar från förstärkaren till subwoofern, och därifrån två sladdar till högtalarna. Mellan dvd och förstärkare behövs en sladd, likaså vhs:en. Och så har jag en sladd till iPoden.

Sedan har jag ju såklart massa sladdar överallt annars med. En antennkabel från ovanvåningen och ner, eller den kanske går ifrån köket, vad vet jag. Och sladdar till datorn, lampan, väckarklockan, sänglampan som behöver två uttag, och sen måste man ha ledigt någonstans ifall mobilen behöver laddas.

Och sen då, när man ska ladda digitalkamera, föra över bilder, från mobilen med, och ladda iPoden med nya spår, ja allt sånt. ORKAR inte.


Kommentarer
Postat av: mulin

Oh my!

2008-06-29 @ 20:16:30
URL: http://apoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0