Uppdatering från en sjuk Petra a.k.a Pesetas matte

Måste skriva om något roligare för att sluta böla. Jävlaidiotorkapalla.

Min Örebrovistelse blev jättetrevlig, fast jag mår helt åt helvete. Har feber, är förkyld, har tappat smaksinnet, har konstant ont i huvudet och nacken och på allt det här har jag suttit i skolan halva dagen, på ett tåg halva dagen och till slut på en studentskiva. Studenten var det Elin som tog, en gammal barndomsvän, fin tjej. Tyvärr orkade vi inte stanna så länge. Blev överfallna av knott och mygg (dom bor i skogen) och jag mår som sagt sämre än sämst, så vi åkte hem tidigt. O andra sidan är det tanken som räknas. Vi kanske ska dit och fika imorron istället.

Örebro ja. Bodde hos Fanny och hennes kisemisar som var busiga. Vi promenerade, pluggade och slappade. Igår åkte jag tidigt in till stan (klockan ett, det är väl tidigt) för att träffa Malin och Johanna. Det var lite pirrigt, som alltid när man träffar någon för första gången. Men jag hade inte behövt vara nervös eller något för det var två toppentjejer! Vi satte oss vid slottet (i skuggan, så jäkla hett!) och åt glass, pratade, åt jordgubbar, skrattade, ja, gjorde sånt där trevligt :) Mycket fin dag blev det.

Sedan mötte jag upp Fanny, Nevena och Carro (Carro i klassen) för lite "avskedsmiddag". Det blev grekiskt på Hellas. Mycket gott och mättande. Sedan traskade vi stan runt, satte oss oxå vid slottet ett tag.

När jag gick till bussen och väntade på den ringde jag Angelina, för hon hade sms:at mig. Vad UNDERBART det var att höra hennes röst! Vi ska ses på tisdag och jag gissar att jag kommer fälla en tår eller två. Min underbara fina och vackra Angelina. Min Tvilling. Twinnie. Sunshine. Allt fint du kan tänka dig. Så bra är tjejen!

Idag hade jag opponering och det gick bra. Eirik gick igenom min uppsats på ca 10 minuter och hade egentligen inte så mycket att säga, mer än att jag ska utveckla min analys vilket jag själv håller med om! Så ja, det känns bra.

Nu äter Pesetas morot. La en liten skattrunda i buren. Han har ju faktiskt tre våningar att röra sig på! Haha. Hör hur han knaprar. Igår fick han äpple av mamma och hon höll på att dö av hans söthet när han åt det. Älskar honom.

Nej, borde sova nu, mår pecka. Kunde bara inte låta bli att uppdatera.

Kommentarer
Postat av: mulin

Det var bra att du uppdaterade. Det är kul när du gör det! Men ja, hoppas du mår bättre snart!

2008-06-05 @ 22:38:50
URL: http://apoetry.blogg.se/
Postat av: angelina

älskling! du är så underbar! och det ska bli så fantastiskt att se dig igen! ÅHHHH!

2008-06-06 @ 12:42:04
URL: http://babybabybird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0