The Happening

Filmen var spännande hela tiden, med några inslag av skratt och skrämseleffekter. Men det var ingen toppfilm. M. Night Shyamalans tidigare filmer har varit så mycket bättre, jättebra faktiskt. Den senaste innan denna, Lady in the Water, var bra men inte wow. Denna var ungefär likadan, fast ändå snäppet under.



När man tänker på Sjätte sinnet och The Village är det klart att förväntningarna är höga! Lite för höga. Men en absolut sevärd film, den där The Happening. Och det är alltid roligt att gå på bio, alltid. Jag har nog aldrig varit missnöjd med ett biobesök. Eller har jag det? Det där måste jag gräva djupare i. Kanske I'm Not There isåfall, den gillade jag inte så mycket, men det är inget biobesök jag ångrar, absolut inte.

Fast jag är fortfarande arg på mig själv för att jag aldrig såg Into the Wild på bio. Åh vad den hade varit vacker. Arg arg arg.

Två filmer har jag sett två gånger på bio.

Moulin Rouge
och
Sagan om konungens återkomst

Den sista såg jag först med min bror. Vi har varit mycket på bio, han och jag. Det är nog något av det bästa jag vet, att göra saker med min bror. Det är så mysigt. Sedan såg jag filmen med min dåvarande bästa vän Marie. Ah, minnen.

Nästa bio blir som sagt SATC, imorgon. Och den 2 juli, eller därikring, blir det Narnia! Pengar är det bara att trolla fram, det ska nog ordna sig, det gör det alltid.

Gonatt mina vänner.

Kommentarer
Postat av: mulin

Jättebra namn. Åh. Constantin. Jag har tänkt att Charlie skulle passa också. Hm, får se. Du ska se hur han springer i sitt hjul, helt galen!



Säg till om du kommer på hur man trollar fram pengar. Snälla?



2008-06-25 @ 21:52:40
URL: http://apoetry.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh jag skulle vilja se den, min pappa sa att det var en besvikelse.. men man vill ju hellst "uppleva" det själv innan man drar slutsattser :D

2008-06-25 @ 22:06:05
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0