Som på film, fast på riktigt

Herregud, jag har ju helt glömt bort att berätta att jag höll på att dö igår! En sekund senare och jag hade varit pannkaka.

Ni vet i filmer eller på tv när någon kör bil, tappar något på golvet, letar efter det och när dom sedan tittar upp ser dom en lastbil som dom preciiis hinner svänga undan för? Exakt det var jag med om igår.

Jag skulle sätta på värmen i bilen på väg ut till Vinslöv för det var så förbannat kallt, och ut ur fläkten, när jag sätter den på högsta effekt, kommer ett par torkade insekter och damm och skit flygande, och jag blir så chockad att jag måste undersöka saken, titta om det kommit nåt på mitt äpple jag åt, och ja, kolla läget - så jag glömde bort att jag körde i 90 och hade mötande trafik. När jag tittade upp var jag halvvägs inne på fel körbana och en husbil eller liten lastbil (hann inte se) var jättenära mig. Men jag hann svänga undan, tack och lov. Hade där varit ett mitträckte hade jag kört in i det för längesen.

Ibland blir jag rädd för mig själv.

Kommentarer
Postat av: mulin

Men usch! Himla tur att det gick bra.

2008-06-27 @ 21:32:25
URL: http://apoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0