ProAna = Bullshit

Har varit inne och läst på några ProAna-bloggar. Tjejer med anorexia. Dom säger att Ana är en livsstil, något man väljer, och inte en sjukdom. Dom trivs bra med att gå ner i vikt. En tjej var 170 cm och ville gå ner till 38 kg. Nu vägde hon 50. Tjejerna skriver om vad man ska äta och hur underbart det är att träna. "Ta ett äpple på morgonen, dela det i fyra bitar och ät en bit till frukost, nästa till lunch, middag och kvällsmat". Herregud. Det är sinnessjukt. Att sådana bloggar ens får cirkulera i bloggosfären. Kollas det inte upp vad folk skriver? Det verkade dessutom som att dessa tjejer var förebilder för andra som oxå ville gå ner i vikt. Jävla trams säger jag.

Jag tycker att så länge man har en hälsosam vikt har man ingen som helst anledning till att gå ner.

Blir illa berörd när spinkiga tjejer klagar på sitt "fett" de har på magen. Skinn är vad det är, ingenting annat. Nej fan, orkar inte ens tänka på det. Det är nästan så jag vill äta lite chips i protest även om jag borde tänka lite på hälsan. Har visst hälsosamt BMI och vill aldrig i livet bli ett benrangel men eftersom jag knappt rör mig nu när jag är sjuk känns det inte så bra. Nu låter jag kluven i mina argument men jag hoppas ni förstår?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch, jag tycker det är förjävligt, verkligen! :S



och btw, spindelgrejen lät Inte helt okej..

2008-06-08 @ 00:52:03
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: mulin

Jag förstår, och håller med dig.

2008-06-08 @ 16:19:26
URL: http://apoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0