Kärlek och vänskap, vänskap och kärlek

Jag vill blotta min själ. Berätta allt vad jag känner, in i minsta detalj. Namedropa alla jag tänker på just nu och vad jag förknippar dom med, bra som dåligt. Jag vill skratta, jag vill gråta och jag vill spotta ur mig alla känslor, men jag vet inte var jag ska börja.

Jag är fylld av känslor och har tre människor i hjärtat och hjärnan ikväll.

Emilie. Du och jag är så bra, mest för att du är bra och du tar fram det bästa i mig. Jag älskar att vara runt dig, varje sekund känns som lyx och jag är obeskrivligt glad att jag har dig i mitt liv, att du är en av mina absolut bästa vänner, i vått och torrt. Jag kan skratta och gråta om vartannat när jag tänker på oss. Dom flesta minnena jag har är vid berusade tillfällen, och det är sanslöst roligt! Men något av det finaste är när vi gråter tillsammans, till exempel när vi inte träffades på en hel sommar och helt plötsligt fann varandra i ett virrvarr av karuseller på lilla Nytorget i Hässleholm. Jag gillar att upptäcka saker med dig, såsom Vapnet, hur farligt det kan vara med hemmagjorda drinkar och det fantastiska i att bara vara i närheten av varandra.

Angelina. Denna kvinna alltså! Ni kanske undrar varför jag skriver att hon är min tvilling - genetiskt sett är hon ju inte det, men det känns så. Folk har sagt att vi är lika och vår klädstil har ibland varit näst intill identisk (Levi's jeans, röd/blå hood och Converse) helt utan planer på det. "Är ni syskon?" är en fras som får oss att skratta gott och som får mitt hjärta att bli varmt. Du känner mig bra, du visste att jag skulle gilla Juno, både filmen och soundtracket, och är det inte det som gör en bra vän så säg. Att känna varandra bra är nyckeln i det hela. När vi hittar tillbaka till varandra blir jag glad. Man behöver inte umgås alltid för att vara vänner, men när man träffas igen efter ett långt uppehåll och banden fortfarande är starka, då vet man att man hör ihop.

Den tredje personen är lite av anledningen till att jag vill blotta min själ. Men jag kan inte. Varför vet jag inte. Men därför skriver jag heller ingenting om denne.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Säg nån som inte gillar Juno och sundtracket?

2008-06-09 @ 10:20:55
URL: http://khori.blogg.se/
Postat av: Emilie

Oh fina fina DU! Kan svämma över din blogg, som poolen idag, fast med ord, fina fina som DU. Men att göra det på en futtig liten kommentar här? Näe. Du får höra det på midsommar istället, inget Paris kan hålla mig ifrån er fest inte! Idag var verkligen jättekul. Merci beaucoup chouchou, tu es une perle rare.

2008-06-09 @ 21:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0