Ibland undrar jag hur hög, eller snarare låg, IQ jag har.

Idag föreslog mamma att vi skulle åka och plocka jordgubbar på fredag förmiddag. Då slog det mig, det är ju midsommarafton! Då är man ledig! Visst vet jag att det är midsommar och sådär men jag hade, seriöst, gått upp klockan sex och åkt till jobbet som vanligt om vi inte haft den diskussionen idag. Herregud.

Vad lättad jag blev med! Jag tänkte att fan, vad stressigt det kommer bli på fredag, hem och duscha efter jobbet och sen direkt till festen. Men, haha, nu är det ju lungan pungan! Gött.

Mamma och jag har solat. Är grilled igen, härligt. Blir nog en tur dit på fredag med för en fresh look. Eller nåt.

Nu har jag tre skålar och tre glas på mitt rum. Och den där fetaostburken. VAFAN. När kom allt det hit? Aningen irriterande. Och sen undrar jag, hur jobbigt är det egentligen att flytta ut det till köket? Inte jobbigt alls. Men likväl står det här, och tar plats, så nu får jag inte plats med mitt nya vattenglas som står på golvet i detta nu. Kommer säkert välta det.

Nu blir det bädden för mig, med underbara Guldkompassen. Den blir bara mer och mer spännande för varje sida! Och även om jag sett filmen (i julas...) är det läskigt och intressant och bra och alltihopa. Längtar tills jag läst ut den, för jag har dom två resterande böckerna som väntar på mig i bokhyllan! Bredvid glasen...

Natti natti söta vänner.

Ibland önskar jag att jag bodde kvar i Örebro, bara för att träffa Malin lite då och då. Varför skulle vi hitta varandra NU? Buhuu.

Kommentarer
Postat av: mulin

Åh, jag önskar också att du bodde kvar här. Tänk som ikväll. Då kunde vi ha gått till Ica och köpt godis och suttit ute.



2008-06-17 @ 21:23:12
URL: http://apoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0